طرز تهیه کیک برگردان شلیل

طرز تهیه کیک برگردان شلیل

کیک برگردان شلیل یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برگردان شلیل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک برگردان شلیل
شلیل۵ عدد
کره۵۰ گرم
شکر¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست½ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱۳۰ گرم
نشاسته ذرت۷۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم سس کارامل
کره۴ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک برگردان شلیل

مرحله اول

برای تهیه کیک برگردان شلیل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم تا دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله سس کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور کره را به همراه شکر و عسل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و زمانی که سس کاراملی شد، آنرا از روی حرارت بر می داریم و با سرعت المعل بالا درون قالب ریخته و پخش می کنیم. حالا شلیل را به صورت هلالی برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله برش های شلیل را کف قالب روی سس کارامل به دلخواه می چینیم. حالا به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا کره و شکر را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس ماست را می افزاییم.

مرحله ششم

حالا در حد مخلوط شدن مخلوط می کنیم، سپس وانیل را به همراه تخم مرغ ها به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و نشاسته ذرت درون الک می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای تست، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.