طرز تهیه کیک آلبالو

طرز تهیه کیک آلبالو با ماست طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی طرز تهیه کیک آلبالو بدون فر طرز تهیه کیک با شربت آلبالو طرز تهیه کیک آلبالو و گردو کیک آلبالو ایران کوک فیلم آموزش کیک آلبالو طرز تهیه کیک آلبالو با شیر

کیک آلبالو یکی از انواع کیک های مجلسی و بین المللی است که بافت نرم و طعم بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک آلبالو
آرد۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شکر۱ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آلبالوبه مقدار کافی
مواد لازم کرم کیک
شیر۱ لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری سرپر
زعفران دم کرده (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کیک آلبالو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا کف قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن جامد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف مقدار مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس هسته های آلبالو را جدا می کنیم و روی مایه کیک می چینیم. در ادامه مابقی مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در همین حین به سراغ درست کردن کرم کیک می رویم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، وانیل و نشاسته ذرت درون یک قابلمه ریخته و هم می زنیم.

مرحله هفتم

زمانی که مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا کرم به غلظت فرنی برسد. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه صبحانه و در صورت تمایل زعفران را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا کرم را به خوبی هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. حالا کرم زعفرانی را روی کیک ریخته و با آلبالو تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.