طرز تهیه کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه بدون فر و شیر شف طیبه به خانه بر می گردیم

کیک زردآلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زردآلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک زردآلو
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
ماست سفت و شیرین¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
زردآلوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کیک زردآلو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط سازگار شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه شکر را به همراه کره نرم و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا خامه ای و کرم رنگ شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم شود. حالا ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا مایه کیک را درون آن ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله زردآلوها را شسته و از وسط نصف می کنیم، سپس هسته آنها را جدا می کنیم. حالا تکه های زردآلو را بدون هیچ گونه فشاری به سمت پوست روی مایه می چینیم و مغز هسته های آنرا روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.