طرز تهیه کیک سیب گردویی

طرز تهیه کیک سیب گردویی , دستور پخت کیک سیب گردویی

کیک سیب گردویی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب گردویی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
وانیل⅓ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
ماست۱ لیوان
سیب۲ عدد
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب گردویی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب گردویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه پوست سیب ها را جدا کرده و به صورت نگینی متوسط خرد کرده، سپس به همراه پودر دارچین مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و حجیم شود، سپس در حین همزدن ماست و روغن مایع را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه مخلوط سیب و پودر دارچین را به صورت یکنواخت، و مغز گردو را در صورت تمایل به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. بنابه سلیقه می توانید از مخلوط سیب و پودر دارچین درون مایه کیک ریخته و ترکیب کنید.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را روی توری گذاشته و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.