طرز تهیه کیک کشمش و گردو

طرز تهیه کیک کشمش و گردو با شیر طرز تهیه کیک کشمش و گردو با ماست طرز تهیه کیک کشمش و گردو بدون فر کیک کشمش و گردو و دارچین کیک کشمش و گردو دونفره کیک کشمش و گردو با کره کیک کشمش و گردو ایران کوک

کیک کشمش و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کشمش و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمش و گردو
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
ماست¾ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
کشمش و گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمش و گردو خوشمزه در ابتدای کار همه مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و با دور تند مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ حجیم و کشدار شد، ماست را به همراه شیر، روغن مایع، گلاب و رنده پوست لیمو ترش به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس نیمی از مایع کیک را درون قالب ریخته و روی مایه کیک مقداری کشمش و گردو خرد شده می ریزیم. حالا مابقی مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه روی مایه کیک به دلخواه مقداری گردو خرد شده و پرک بادام می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.