طرز تهیه کیک گردویی

طرز تهیه کیک گردویی دارچینی کیک گردویی با پف زیاد طرز تهیه کیک گردویی بدون فر کیک گردویی امریکایی طرز تهیه کیک گردویی با پلوپز طرز تهیه کیک گردویی با روکش شکلاتی طرز تهیه کیک گردویی کشمشی کیک وانیلی گردویی

کیک گردویی یکیک از انواع کیک های کافی شاپی و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک گردویی
آرد۳ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پکینگ پودر۲ قاشث مربا خوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
مغز گردو۱ پیمانه

طرز تهیه کیک گردویی

مرحله اول

برای تهیه کیک گردویی خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن و کش دار شود.

 مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را با کمک چاقو به صورت نگینی  ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه نیمی از مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس گردوی خرد شده را به صورت یکدست روی مایه کیک می ریزیم و باقیمانده مایه کیک را مجددا درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی درون مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم به این منظور که خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم و در صورتی که چیزی به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

در نهایت کیک گردو را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش می ریزیم و به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.