طرز تهیه کیک نارنگی

طرز تهیه کیک نارنگی در قابلمه طرز تهیه کیک نارنگی بدون فر کیک نارنگی دونفره فیلم طرز تهیه کیک نارنگی طرز تهیه کیک نارنگی با سس نارنگی کیک نارنگی تابه ای کیک نارنگی نمناک کیک نارنگی به خانه برمیگردیم

کیک نارنگی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه میوه ای است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک نارنگی
آرد۲ و نیم لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
روغن مایع۱ لیوان
بکینگ پودر۵ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
آب نارنگی۱ فنجان
ماست۱ فنجان
شیر۱ فنجان
میوه نارنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارنگی ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع، آب نارنگی، ماست و شیر را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس پوست نارنگی ها را جدا می کنیم و آنها را به صورت ورقه ای برش می زنیم و درون قالب کنار هم قرار می دهیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب روی نارنگی ها می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم و آنرا به اندازه دلخواه برش می زنیم و برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک نارنگی را به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.