طرز تهیه کیک انار

طرز تهیه کیک انار بدون فر طرز تهیه کیک انار بدون ژله کیک انار دونفره کیک انار قرمز طرز تهیه کیک انار با ژله طرز تهیه پای انار فیلم طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا کیک انار آشپزخانه کوچک من

کیک انار یکی از انواع کیک های خوشمزه و پاییزی کشورمان است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک انار
آرد۱۱۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع⅓ پیمانه
شکر½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
پوست پرتقال۱ فاشق سوپخوری
انار½ پیمانه
مغز پسته (اختیاری)¼ پیمانه

طرز تهیه کیک انار

مرحله اول

برای تهیه کیک انار خوشمزه ابتدا پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس انار را از وسط نصف می کنیم و دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون آن می ریزیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا پوست پرتقال را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا  آرد، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با کمک لیسک مخلوط تخم مرغ را به صورت دورانی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه دانه های انار و مغز پسته را درون مایه کیک می ریزیم و مجددا به صورت دورانی و چرخشی هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم، اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.