طرز تهیه چیکن کوردن بلو

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ چرخ کرده طرز تهیه کوردن بلو بدون فر طرز تهیه کوردن بلو دونفره طرز تهیه سس کوردن بلو طرز تهیه کوردن بلو با سوسیس چیکن کوردن بلو رستوران فیلم طرز تهیه کوردن بلو تلفظ کوردن بلو

چیکن کوردن بلو یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد ساده ای تهیه می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن کوردن بلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیکن کوردن بلو
سینه مرغ۴۰۰ گرم
ژامبون۲ ورق
پنیر چدار۴ ورق
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای سوخاری
تخم مرغ۲ عدد
آرد گندم۴ قاشق غذاخوری
پودر سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه چیکن کوردن بلو

مرحله اول

برای تهیه چیکن کوردن بلو خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورتی که از هم باز نشود از وسط برش زده تا بافت آن نازک شود، سپس سینه مرغ را با بیفتک کوب می کوبیم تا پهن شود. توجه داشته باشید گوشت مرغ پاره نشود.

مرحله دوم

حالا روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم، سپس سینه های مرغ را روی آن قرار می دهیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه و سس خردل به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا روی سینه مرغ ریخته و ماساژ می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک ورق ژامبون روی سینه مرغ گذاشته و روی آنرا با پنیر چدار می پوشانیم، سپس روی پنیر یک ورق ژامبون دیگر قرار می دهیم. حالا سینه مرغ را محکم رول کرده، سپس آنرا با سلفون می پیچیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید سلفون را طوری بپیچید که از ورود هوا جلوگیری کند. حالا سینه مرغ را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان تخم مرغ ها را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال هم زده تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. ابتدا رول ها را درون مخلوط تخم مرغ قرار داده و می غلطانیم تا سطح رول ها به تخم مرغ آغشته شود.

مرحله ششم

حالا رول ها را درون ظرف حاوی آرد سفید گذاشته و می غلطانیم تا سطح رول ها را کاور کند. در ادامه مجددا رول ها را درون ظرف حاوی تخم گذاشته، سپس خارج می  کنیم و درون ظرف حاوی پودر سوخاری می غلطانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و به اندازه ای که رول ها درون آن غوطه ور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس رول ها را درون روغن می اندازیم.

مرحله هشنم

در ادامه اجازه می دهیم رول ها کاملا سرخ و پخته شوند، سپس از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت به همراه سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.