طرز تهیه کیک انگلیسی

طرز تهیه کیک انگلیسی بدون فر طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه طرز تهیه کیک انگلیسی دو رنگ طرز تهیه کیک انگلیسی سوران طرز تهیه کیک انگلیسی ساده فیلم طرز تهیه کیک انگلیسی

کیک انگلیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب کشور انگلیس است که به عنوان یک کیک بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انگلیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک انگلیسی
تخم مرغ۶ عدد
شکر۱ و ⅓ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر¾ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع¾ پیمانه
پودر کاکائوبه مقدار کافی
گردو و کشمش (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک انگلیسی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده، سپس حالت ابری پیدا کند و در صورتی که کاسه را بر می گردانیم از آن جدا نشود.

مرحله سوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را تا آماده شدن باقی مواد کیک درون یخچال نگهداری می کنیم تا آب نشود. حالا مابقی مقدار شکر را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را طی ۳ تا ۴ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا در صورت تمایل مقداری گردو خرد شده و کشمش به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را برمی گردانیم.

مرحله هفتم

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، نیمی از مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس مقداری پودر کاکائو درون الک ریخته و روی سطح مایه کیک را با پودر کاکائو می پوشانیم. حالا مابقی مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.