طرز تهیه کیک وانیلی

طرز تهیه کیک وانیلی

کیک وانیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک وانیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک وانیلی
آرد سفید۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه سرخالی
تخم مرغ۴ عدد
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
شیر۱ پیمانه سرخالی

طرز تهیه کیک وانیلی

مرحله ۱: آماده سازی فر و ترکیب اولیه مواد

برای تهیه کیک ساده وانیلی در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲: همزن مواد و اضافه کردن روغن

حالا مواد درون کاسه را دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ، حجیم و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ۳: ترکیب آرد و بکینگ پودر با مواد

در این مرحله جوش شیرین را با شیر مخلوط کرده، سپس به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با دور کند همزن در حد ترکیب شدن هم می زنیم. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ۴: مخلوط کردن مایه و آماده کردن قالب

در ادامه مواد درون کاسه را با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ۵: ریختن مایه در قالب و پخت در فر

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله ۶: تست پختن کیک

پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. ۱۰ دقیقه آخر پخت گریل را روشن کرده تا روی کیک خوشرنگ شود.

مرحله ۷: برش زدن و سرو کیک

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آنرا از قالب جدا کرده و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

تجربه‌های جدید در دنیای کیک‌پزی

در میان دستورات کیک‌پزی، هر کدام به دلیل مواد تشکیل‌دهنده و روش‌های پخت مخصوص به خود، طعم و بافت منحصر به فردی دارند. اگر علاقه‌مند به کشف نسخه‌های جدید از کیک‌ها هستید، آموزش‌های ✅ طرز تهیه کیک دارچینی، ✅ طرز تهیه کیک قابلمه ای و ✅ طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را امتحان کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.