طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد

طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد , دستور پخت کیک وانیلی با کرم کاستارد

کیک وانیلی با کرم کاستارد یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد
تخم‌ مرغ۲ عدد
شکر½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر خشک قنادی۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کرم کاستارد
شیر۳ پیمانه
پودر کاستارد۵ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
اسانس دلخواه (اختیاری)۳ قطره

طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد

مرحله اول

برای تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور کند در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و شیر خشک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه قالب کف برجسته را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را وارونه کرده تا آرد اضافی ریخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا به سراغ درست کردن کرم کاستارد می رویم، برای این منظور شیر را به همراه شکر و پودر کاستارد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد.

مرحله هفتم

زمانی که کرم کاستارد به غلظت فرنی رسید، در صورت تمایل اسانس با طعم دلخواه را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کرم کاستارد کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در ادامه کرم کاستارد را هر از گاهی مخلوط می کنیم تا رویه نبندد. پس از گذشت ۳۵ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس کرم کاستارد خنک شده را روی کیک خنک شده می ریزیم.

مرحله دهم

حالا کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با اسلایس های میوه تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.