طرز تهیه کیک صبحانه

طرز تهیه کیک صبحانه فرانسوی طرز تهیه کیک صبحانه با ماست طرز تهیه کیک صبحانه شکلاتی طرز تهیه کیک صبحانه کشمشی طرز تهیه کیک صبحانه بدون فر طرز تهیه کیک صبحانه رضوی طرز تهیه کیک صبحانه انگلیسی طرز تهیه کیک صبحانه دو رنگ

کیک صبحانه یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه است که معمولا به همراه چای یا قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک صبحانه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک صبحانه
آرد۲۲۵ گرم
کره۱۷۵ گرم
شکر۱۵۰ گرم
شیر۱۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱٫۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک صبحانه

مرحله اول

برای تهیه کیک صبحانه ساده در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل را شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت کره باز و پوک شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ آنرا به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تناوب با شیر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا درون قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس دیواره های قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کیک را روی توری گذاشته و به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم یا کافی میکس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.