طرز تهیه کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی ساده طرز تهیه کیک یخچالی با موز طرز تهیه کیک یخچالی ترکیه ای طرز تهیه کیک یخچالی رولتی طرز تهیه کیک یخچالی لاکچری طرز تهیه کیک یخچالی با نشاسته طرز تهیه کیک یخچالی قالبی طرز تهیه کیک یخچالی با خامه

کیک یخچالی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه خانگی است که بدون نیاز به فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک یخچالی
شیر۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
خامه صبحانه۵۰ گرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید یا نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور وانیلی۱ بسته
بیسکویت پتی بور شکلاتی۱ بسته

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی ساده در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه پودر کاکائو و آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد را به شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد به خوبی یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط شیر به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم از دمای آن کاسته شود. در ادامه خامه را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گلاب را به مواد میانی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قالب را با کیسه فریزر به طور کامل می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا یک بیسکویت وانیلی به صورت عمودی درون قالب قرار می دهیم. در ادامه مقداری از مواد کرم روی بیسکویت شکلاتی می مالیم، سپس بیسکویت شکلاتی را درون قالب به بیسکویت وانیلی می چسبانیم.

مرحله ششم

در این مرحله به همین ترتیب مراحل را تکرار می دهیم تا بیسکویت ها تمام شود، سپس روی کیک را با باقی مانده کیسه فریزر کاملا می پوشانیم و به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تا استراحت کند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در ادامه اطراف کیک را با شکلات آب شده به طور کامل کاور می کنیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.