طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

طرز تهیه پیاز داغ برای فریزر نی نی سایت طرز تهیه پیاز داغ و نعنا داغ طرز تهیه پیاز داغ فریزری طرز تهیه پیاز داغ برای آش طرز تهیه پیاز داغ عسلی طرز تهیه پیاز داغ کرانچی طرز تهیه پیاز داغ مجلسی نی نی سایت فیلم طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

پیاز داغ کاراملی یکی از انواع چاشنی های غذا است که در خوشمزه تر کردن غذا نقش موثری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز داغ کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پیاز داغ کاراملی
پیاز۵ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
روغنبه مقدار کافی
آببه مقدار کافی

طرز تهیه پیاز داغ کاراملی

مرحله اول

برای تهیه پیاز داغ کاراملی به روش مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی خیلی نازک خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا نمک را به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب جوش آمد پیازهای خلالی را به قابلمه حاوی آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم پیاز به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا شیشه ای شوند، سپس درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را با آب سرد شسته و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. حالا پیاز آبکشی شده را روی یک پارچه نخی تمیز پهن کرده و با یک دستمال حوله ای آب و رطوبت اضافی آنها را کاملا می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون یک تابه مناسب مقدار زیادی روغن مایع ریخته و تابه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. حالا پیاز خشک شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت بالا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم مجددا پیاز به مدت ۱۵ دقیقه درون روغن بماند تا کاملا سرخ و طلایی شود. توجه داشته باشید پیاز را به صورت مداوم هم بزنید تا به صورت یکدست سرخ شده و نسوزد.

مرحله ششم

زمانی که پیاز به خوبی سرخ شد، آنها را از روغن جدا کرده و درون آبکش قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود. در نهایت پیاز سرخ شده را می توانید در انواع غذاها و یا تزیین آش استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.