طرز تهیه ترشی آلبالو

طرز تهیه ترشی آلبالو بدون سرکه طرز تهیه ترشی آلبالو با رب انار طرز تهیه ترشی آلبالو با سرکه قرمز طرز تهیه ترشی آلبالو ملس فیلم طرز تهیه ترشی آلبالو طرز تهیه ترشی البالو خشکه طرز تهیه ترشی البالو و زردالو برای ترشی البالو از چه سرکه ای استفاده کنیم

ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی آلبالو
آلبالو۱ کیلوگرم
آب۱ لیوان سرخالی
سرکه سفید۳ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
نعناع یا پونه تازه۶ برگ

طرز تهیه ترشی آلبالو

مرحله اول

برای تهیه ترشی آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس روی سطح کار یک پارچه حوله ای پهن کرده و آلبالوها را روی آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آلبالوها روی دستمال بمانند تا کاملا خشک شوند. در ادامه آب را به همراه سرکه، نمک و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا مخلوط آب جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از گذشت ۲ دقیقه جوشیدن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مخلوط آب و سرکه کاملا خنک شوند. زمانی که آلبالو ها کاملا خشک شدند، آنها را درون یک ظرف شیشه ای خشک می ریزیم.

مرحله چهارم

لازم به ذکر است بدانید مرطوب بودن ظرف ترشی یا آلبالوها باعث کپک زدن ترشی می شود. در ادامه در صورت تمایل تخم گشنیر را درون شیشه ریخته، سپس روی آلبالوها را با برگ نعناع کاملا می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آب و سرکه خنک شده را درون شیشه روی آلبالوها ریخته تا سطح آلبالوها را کاملا فرا بگیرد، سپس درب ظرف را محکم می بندیم و ترشی را به مدت ۲ روز در یک جای تاریک و خنک قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ترشی را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۷ روز استراحت کند تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.