طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه پاکستانی احمد طرز تهیه ترشی انبه بارب گوجه طرز تهیه ترشی انبه هندی طرز تهیه ترشی انبه خلالی طرز تهیه ترشی انبه کال طرز تهیه ترشی انبه چابهاری طرز تهیه ترشی انبه با هویج طرز تهیه ترشی انبه ساده با پوست

ترشی انبه یکی از انواع ترشی های تند و خوشمزه جنوب کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی انبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی انبه
انبه کال۲ کیلوگرم
سیر۲ بوته
فلفل تند۱۰ عدد
سرکه سفید۱کیلوگرم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
شکر، تخم گشنیز و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی انبه

مرحله اول

برای تهیه ترشی انبه خوشمزه در ابتدای کار پوست و هسته انبه ها را جدا کرده، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه انبه ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد اسلایس های انبه برود، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز در دمای محیط مانده و نرم شوند تا آب بیندازند. پس از گذشت این زمان فلفل های تند را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیر ها را دانه می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب کرده و یک لایه از اسلایس ها انبه درون آن می ریزیم. حالا تعدادی از فلفل تندهای خرد شده و حبه های سیر را درون ظرف روی اسلایس های انبه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری سیاه دانه و تخم گشنیز درون ظرف ریخته، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا گنجایش ظرف پر شود. در ادامه به اندازه ای که روی مواد ترشی را بگیرد سرکه سفید اضافه کرده و درب ظرف را می بندیم.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می توانید مقداری شکر به ظرف اضافه کرده تا مزه ترشی کمی ملس شود. در ادامه ترشی انبه را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ هفته استراحت کند تا ترشی جا افتاده و برسد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید برای زودتر جا افتادن ترشی می توانید سرکه را بجوشانید، سپس به ظرف حاوی ترشی اضافه کنید، در این صورت ترشی را به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید و پس از این زمان به همراه غذا سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.