طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو

طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو , دستور پخت کیک کرامبل آلبالو

کیک کرامبل آلبالو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کرامبل آلبالو
آرد۱٫۵ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
کره نرم۱۱۰ گرم
شکر¾ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد درشت
ماست پرچرب½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
آلبالو۲ پیمانه
مواد لازم کرامبل روی کیک
شکر قهوه ای½ پیمانه
آرد¾ پیمانه
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کره۷۰ گرم
بادام½ پیمانه

طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کیک کرامبل آلبالو خوشمزه در ابتدای کار کرامبل (لایه روی کیک) را آماده می کنیم، برای این منظور کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه آرد و شکر قهوه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بادام را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کره ذوب شده و پودر دارچین به کاسه اضافه می کنیم، سپس با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مواد کرامبل را با دست فشار می دهیم و درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از ۲ تا ۳ دقیقه هم زدن، ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله هسته آلبالوها را جدا کرده و روی مایه کیک می چینیم، سپس کرامبل را از فریزر خارج کرده و به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم. در صورت تمایل برای شکیل تر شدن ظاهر کیک می توانید مقداری پرک بادام روی کرامبل بریزید.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و اطراف آن طلایی رنگ شود. پس از گذشت این زمان در صورت تمایل گریل را روشن کرده تا روی کیک طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.