طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

کیک مکرون نارگیلی نی نی سایت فیلم کیک مکرون نارگیلی طرز تهیه کیک لقمه ای نارگیلی طرز تهیه کیک نارگیلی با روکش شکلات کیک مکرون چیست

کیک مکرون نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب است که به دلیل وجود پودر نارگیل در رسپی آن بافت نرمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک مکرون نارگیلی
آرد۱۲۰ گرم
شکر۶۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۳ عدد
کره۱۰۰ گرم
شیر¼ لیوان
مواد لازم برای لایه نارگیلی
سفیده تخم مرغ۳ عدد
شکر۶۰ گرم
پودر نارگیل چرب۱۱۰ گرم

طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک مکرون نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده تا با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه زرده تخم مرغ و وانیل به کاسه اضافه کرده، سپس به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرمی و کش دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد هم زدن را متوقف می کنیم، سپس درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله پنجم

حالا به سراغ آماده کردن لایه نارگیلی می رویم، برای این منظور سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده و حالت ابری پیدا کند، سپس با برگرداندن کاسه سفیده از آن جدا نشود.

مرحله ششم

حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود. در ادامه پودر نارگیل چرب را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی و به آرامی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله هفتم

حالا مایه نارگیلی را به آرامی درون قالب روی سطح مایه کیک می ریزیم و روی آنرا کاملا صاف می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه گریل را روشن کرده تا روی کیک طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت ۲۵ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک پخته است.

مرحله نهم

در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.