طرز تهیه بال مرغ در فر

طرز تهیه بال مرغ در فر طرز تهیه بال مرغ در توستر طرز تهیه بال مرغ در جوجه گردان فر طرز تهیه کتف و بال زعفرانی در فر طرز تهیه بال مرغ در ماهیتابه بال مرغ در فر با سیب زمینی مدت زمان پخت بال مرغ در فر طرز تهیه بال مرغ سرخ شده طرز تهیه بال کبابی در فر نی نی سایت

بال مرغ در فر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ در فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱۶ عدد
پیاز۱ عدد درشت
جعفری خشک½ قاشق مرباخوری
لیمو ترش۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه بال مرغ در فر

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ در فر خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به همراه جعفری خشک و مقداری نمک و روغن زیتون درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا بال های مرغ را درون به کاسه اضافه کرده و مقداری زعفران دم کرده روی آن می ریزیم. در ادامه لیمو ترش را از وسط نصف کرده و مقداری از آب آنرا به کاسه اضافه کرده و مابقی آنرا با پوست به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بال های مرغ را به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم بال های مرغ به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کنند.

مرحله چهارم

حالا ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت بال های مرغ، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس بال های مرغ مزه دار شده را درون آن می چینیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم بال ها مرغ به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و روی بال های مرغ را با مقداری کره و زعفران دم کرده رومال می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مجددا سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم بال های مرغ درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شود. زمانی که بال های مرغ کاملا پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و بال های مرغ را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.