طرز تهیه روغن دنبه

طرز تهیه روغن دنبه بدون بو نی نی سایت طرز تهیه روغن دنبه ساناز مینایی طرز تهیه روغن دنبه بدون ماست طرز تهیه روغن دنبه بدون بو دکتر خیراندیش طرز تهیه روغن دنبه با ماست طرز تهیه روغن دنبه بی بو طرز تهیه روغن دنبه با پیاز طرز تهیه روغن دنبه دکتر تبریزیان

روغن دنبه یکی از انواع روغن های حیوانی سالم و بدون مواد مضر است که از آن به جای روغن های سرخ کردنی و پالم دار می توان استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن دنبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم روغن دنبه
دنبه گوسفندی۱ کیلوگرم
ماست½ لیوان
سرکه  سفید¼ لیوان
پیاز۱ عدد
سیب۱ عدد
هل۴ عدد

طرز تهیه روغن دنبه

مرحله اول

برای تهیه روغن دنبه به روش خانگی در ابتدای کار دنبه را به صورت مکعبی خرد کرده، سپس درون یک قابلمه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه سیب را شسته و با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به همراه هل، ماست و سرکه به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم دنبه روی حرارت بماند تا کاملا آب شود.

مرحله سوم

در این مرحله برای اینکه روغن دنبه سالم تری داشته باشیم، در هنگام آب شدن دنبه هر مقدار روغنی که بدست آمد، بلافاصله آنرا به وسیله ملاقه از مابقی مواد جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله چهارم

زمانی که دنبه کاملا آب شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس روغن دنبه را ۲ مرتبه از صافی رد می کنیم تا روغنی صاف و یکدست داشته باشید. در ادامه روغن دنبه را درون یک ظرف درب دار می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن دنبه در دمای محیط بماند تا دمای آن با دمای محیط سازگار شود. در نهایت روغن دنبه را درون یخچال قرار داده و در انواع غذاها از آن به جای روغن های مضر و پالم دار استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.