طرز تهیه کیک قیسی

طرز تهیه کیک قیسی , دستور پخت کیک قیسی

کیک قیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان صبحانه یا عصرانه به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک قیسی
کره۱۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
تخم‌ مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پرک بادام¼ پیمانه
قیسی½ پیمانه

طرز تهیه کیک قیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک قیسی خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط هماهنگ و کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره نرم و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا مخلوط کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ به کاسه، مایه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه نشاسته ذرت، بکینگ پودر و آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی چند مرتبه به کاسه اضافه کرده، سپس با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا درون قالب میان تهی را با روغن جداکننده یا کره سرد چرب می کنیم، سپس قیسی را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با همراه پرک بادام مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری از مخلوط قیسی را درون مایه کیک ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم، سپس با یک سیخ چوبی مایه کیک را هم می زنیم تا حباب و هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا مابقی مخلوط قیسی و پرک بادام را روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک پخته است.

مرحله هشتم

حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به دلخواه با شکلات سفید بنماری شده، خلال پسته و گل محمدی تزیین می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید این نوع کیک با کره درست می شود، نمی توان روغن جامد یا مارگارین جایگزین آن کرد. در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.