طرز تهیه کیک به

طرز تهیه کیک به طرز تهیه کیک مربای به کیک به و گردو کیک به و هل

کیک به یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که علاوه بر خاصیت های بی نظیر میوه به، عطر و طعم بسیار جذابی نیز دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک به در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک به
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
ماست½ لیوان
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
به۳ عدد

طرز تهیه کیک به

مرحله اول

برای تهیه کیک به مجلسی در ابتدای کار به را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و خرد می کنیم. در ادامه به را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۱ لیوان آن به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم به درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و نرم شود. در ادامه به را از روی حرارت بر می داریم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا به پوره شود، سپس اجازه می دهیم پوره به کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر روشن و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه ماست و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برفی در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوره به را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ درون فر بماند تا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم.

مرحله دهم

حالا سیخ چوبی یا خلان دندان را از درون کیک خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.