طرز تهیه کیک ماست

کیک ماست فرانسوی طرز تهیه کیک با ماست بدون فر طرز تهیه کیک با ماست و روغن طرز تهیه کیک ماست با کره کیک اسفنجی با ماست و پف زیاد کیک با ماست نی نی سایت فیلم طرز تهیه کیک ساده با ماست طرز تهیه کیک ماست و گلاب

کیک ماست یکی از انواع کیک های ساده و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماست
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۲ تا ۳ قطره

طرز تهیه کیک ماست

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست خوشمزه ابتدای کار قالب میان تهی را با مقداری کره سرد چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی خارج شود. در ادامه قالب را درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. پس از آن روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه مخلوط آرد درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کاملا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک چرب شده را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

حالا قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می کنیم. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.