طرز تهیه شیرینی شکر پاره

طرز تهیه شکر پاره ساده شیرینی شکر پاره بدون ارد سمولینا فیلم شیرینی شکر پاره طرز تهیه شیرینی شکر پاره بدون فر طرز تهیه شیرینی با شکر آرد شکر پاره چیست

شیرینی شکر پاره یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکر پاره در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکر پاره
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
روغن مایع½ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد سمولینا۳۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
آرد۳٫۵ پیمانه
مواد لازم برای شربت بار
شکر۳ لیوان
آب۳٫۵ لیوان
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
شیره انگور (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی شکر پاره

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکر پاره خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه مارگارین را از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ و نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش بیاید و ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم

زمانی که آب جوش آمد، آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شربت بار به طور کامل خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ آماده کردن خمیر شیرینی می رویم، برای این منظور یکی از زرده های تخم مرغ را برای رومال جدا می کنیم و مابقی شان را به همراه مارگارین، وانیل و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر قند را درون الک ریخته و روی مواد درون کاسه الک می کنیم، سپس با دست ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد سمولینا را به کاسه اضافه کرده و آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه آرد را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. حالا سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا از خمیر به اندازه گردو کوچک جدا کرده و به شکل بیضی شکل می دهیم، سپس درون سینی فر می چینیم. در ادامه زرده تخم مرغ باقی مانده را با روغن مایع و شیره انگور مخلوط کرده تا یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله برس را به مواد رومال آغشته کرده و روی خمیر ها می مالیم، سپس با چنگال به آرامی طرح می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و پس از ۱ دقیقه شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون یک ظرف مناسب منتقل می کنیم. در ادامه شربت بار را روی شیرینی ها می ریزیم تا به خورد آنها برود.

مرحله دهم

پس از گذشت ۲ ساعت، زمانی که شربت بار جذب شیرینی ها شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه پودر پسته، پودر نارگیل یا پودر گردو تزیین کرده، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.