طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری برشی بدون فر کرمانشاهی ساده برای نوروز

شیرینی شکری یکی از انواع شیرینی های بسیار ساده و خوشمزه خانگی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکری
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
آرد۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر قند۱ پیمانه
شکر دانه درشتبرای تزیین شیرینی

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکری ساده ابتدا کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند داخل یک کاسه می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا حالتی پوک پیدا کنند، سپس یکی از تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه دیگر مواد به مدت یک دقیقه با همزن مخلوط می کنیم، سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کرده و به همین صورت به مدت یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را با بکینگ پودر و وانیل ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را کم کم اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و کاملا یکدست شکل بگیرد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید که ما این شیرینی را به صورت ساده درست کرده ایم، در صورت تمایل می توانیم مقداری زعفران یا پودر کاکائو نیز اضافه کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم، سپس با وردنه به قطر نیم سانتی به صورت یکدست باز می کنیم. حالا با چاقو یا کاتر خمیر را قالب می زنیم. ساده ترین راه این است که خمیر را به صورت مربعی برش بزنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری شکر دانه درشت روی خمیرها می پاشیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس خمیرها را درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند. در نهایت شیرینی ها را از فر خارج و صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.