طرز تهیه حمیسه جگر

طرز تهیه حمیسه جگر طرز تهیه حمیسه جگر مرغ طرز تهیه حمیسه اهوازی طرز تهیه دل و قلوه در ماهیتابه

حمیسه جگر یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه جنوب کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حمیسه جگر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جگر گوسفند۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه حمیسه جگر

مرحله اول

برای تهیه حمیسه جگر ساده در ابتدای کار پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه جگر را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم و زمانی که پیاز شیشه ای شد به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا جگر تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری ادویه کاری، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این فاصله پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم و به تکه های درشت خرد می کنیم، سپس درون غذاساز اضافه می کنیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود و زمانی که رب گوجه فرنگی سرخ شد به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا حمیسه جگر را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم حمیسه جگر روی حرارت بماند تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شده، سپس روغن بیندازد.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که آب اضافی پوره گوجه فرنگی تبخیر شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در پایان حمیسه جگر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پیاز و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.