طرز تهیه کیک خیس بدون فر

طرز تهیه کیک خیس بدون فر با فیلم طرز تهیه کیک خیس بدون فر اپارات طرز تهیه کیک خیس ترکیه ای بدون فر طرز تهیه کیک خیس بدون فر با سس شکلاتی طرز تهیه کیک خیس بدون فر و همزن برقی طرز تهیه کیک خیس بدون شیر و فر طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۶ نفر

کیک خیس بدون فر یکی از انواع دستورهای پخت این کیک خوشمزه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس بدون فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک خیس بدون فر
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
وانیل½ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
شیر½ لیوان
آرد۱ و نیم لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق سوپخوری
مواد لازم برای سس شکلاتی روی کیک
شیر۱ و نیم لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق مرباخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
شکر¼ لیوان
کره۲۰ گرم

طرز تهیه کیک خیس بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس بدون فر در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ ودر و پودر کاکائو درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله درون یک قابلمه مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قابلمه را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی درون مایه کیک از بین شود.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و پس از آن قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در این مرحله سس شکلاتی کیک را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر و پودر کاکائو درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا زمانی که مواد گرم شدند، شکلات تخته ای را به آن اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات ذوب شود و به غلظت مطلوب برسد. پس از آن کره را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم.

مرحله نهم

در نهایت سس شکلاتی ولرم را به صورت پخش روی کیک داغ می ریزیم و اجازه می دهیم سس شکلاتی به خورد کیک برود. در آخر روی کیک خیس را به دلخواه با مغز گردو، شکلات چیپسی و پودر پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.