طرز تهیه سس مارینارا

طرز تهیه سس مارینارا طرز تهیه سس اسپاگتی خرید سس مارینارا

سس مارینارا یکی از انواع سس های محبوب ایتالیایی است که برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مارینارا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس مارینارا
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۴ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد بزرگ
پودر آویشن، فلفل قرمز و گرام ماسالا۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
شکر½ قاشق چایخوری
جعفری خشک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینارا

مرحله اول

برای تهیه سس مارینارا ایتالیایی در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم و درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی ها پوره شوند.

مرحله دوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود. در ادامه پودر آویشن، فلفل قرمز و گرام ماسالا را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه عطر ادویه ها آزاد شد، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان نمک را به همراه سرکه، شکر و جعفری خشک به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس حرارت را روی کمترین درجه قرار داده و هر چند دقیقه یک بار مواد را هم می زنیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی تبخیر شود و شروع به روغن انداختن کند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمانی که پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، سس ما آماده مصرف است. در صورت تمایل می توانیم مقداری از سس را درون کیسه قرار داده و برای استفاده های بعدی فریز کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.