طرز تهیه سس بشامل

طرز تهیه سس لازانیا برای 4 نفر طرز تهیه سس بشامل ساده طرز تهیه سس بشامل بدون شیر و خامه طرز تهیه سس بشامل با شیر طرز تهیه سس بشامل آپارات طرز تهیه سس بشامل برای پاستا طرز تهیه سس بشامل با روغن مایع

سس بشامل یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که در تهیه غذاهایی مانند انواع لازانیا، پاستا و .. استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس بشامل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس بشامل
کره۲۵ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
خامه صبحانه۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
جوز هندیبه مقدار کافی

طرز تهیه سس بشامل

مرحله اول

برای تهیه سس بشامل ساده ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه آرد را به کره اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله توجه داشته باشید آرد تغییر رنگ ندهد. در ادامه پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه شیر گرم را به تدریج به آرد اضافه می کنیم، سپس تند تند هم می زنیم تا آرد گلوله نشود، سپس سس را به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا نمک و فلفل سیاه را به سس بشامل اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا سس به غلظت مطلوب برسد. در ادامه جوز هندی را ۲ تا ۳ بار روی دندانه های ریز رنده می کشیم، سپس به سس بشامل اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سس بشامل به غلظت مورد نظرمان رسید تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خامه صبحانه را به سس بشامل اضافه می کنیم و با سرعت مواد را هم می زنیم تا با هم ترکیب و یک دست شوند.

مرحله ششم

در نهایت توجه داشته باشید غلظت سس بشامل پس از خنک شدن کمی بیشتر از غلظت اولیه آن می شود. در آخر سس بشامل را به عنوان سس پایه در تهیه پیتزا، لازانیا و سوفله های مختلف استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.