طرز تهیه سس پستو

طرز تهیه سس پستو با گوجه فرنگی طرز تهیه پاستا با سس پستو طرز تهیه سس پستو بدون پنیر طرز تهیه سس پستو با اسفناج طرز تهیه سس پستو برای مرغ

سس پستو یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که در تهیه غذاهای ایتالیایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس پستو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس پستو
ریحان۲ لیوان
پنیر پارمجانو رجیانو یا پارمزان½ لیوان
روغن زیتون½ لیوان
گردو یا بادام زمینی⅓ لیوان
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سس پستو

مرحله اول

برای تهیه سس پستو خوشمزه ابتدا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه ریحان را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش به طور کامل خارج شود.

مرحله دوم

حالا مغز گردو را درون غذاساز یا بلندر می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا گردو کاملا پودر شود. توجه داشته باشید ابتدا گردو را خرد کنید، چون اگر همه مواد را با هم میکس کنید گردو خوب له نمی شود. در ادامه ریحان را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ریحان را خوب میکس می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و درون بلندر می ریزیم، سپس مجددا میکس می کنیم تا سیر خوب پوره شود. در ادامه روغن زیتون را کم کم به مخلوط ریحان اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هر بار بلندر را خاموش می کنیم و مابقی مواد را از دیواره بلندر جدا می کنیم و مجددا میکس می کنیم. در ادامه وقتی مایه سس کرم رنگ شد، پنیر پارمزان یا پارمجانو رجیانو را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل سیاه اضافه می کنیم و در آخر به مدت ۱ دقیقه مواد را با هم میکس می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر می ریزیم. این سس خوشمزه را با انواع غذا می توانید میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.