طرز تهیه سس کچاپ ساده

طرز تهیه سس کچاپ نی نی سایت طرز تهیه سس کچاپ با نشاسته و رب طرز تهیه سس کچاپ مهرام طرز تهیه سس کچاپ تند طرز تهیه سس کچاپ خانگی با رب گوجه طرز تهیه سس کچاپ آپارات طرز تهیه سس کچاپ پیتزا طرز تهیه سس کچاپ خانم احمدی

سس کچاپ از سس های بسیار محبوب در سراسر جهان است که معمولا در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کچاپ ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس کچاپ
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سرکه⅓ لیوان
شکر۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع۱ قاشق غذا خوری
پودر پیاز۲ قاشق مربا خوری
پودر سیر۲ قاشق مربا خوری
پودر پاپریکا۱ قاشق مربا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه میزان کافی

طرز تهیه سس کچاپ ساده

مرحله اول

برای تهیه سس کچاپ خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند و نشاسته درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا وقتی نشاسته ذرت کامل در آب حل و صاف شد، پودر پیاز را به همراه پودر سیر، پودر پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا ادویه ها نیز با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شکر و سرکه را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم تا رب گوجه فرنگی و شکر مخلوط شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۵ دقیقه روغن مایع را اضافه می کنیم، سپس مرتب هم می زنیم تا سس از کناره های قابلمه ریز جوش بزند. در ادامه وقتی سس کچاب به غلظت مناسب رسید، آنرا از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم سس در دمای محیط خنک شود، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و آنرا استریل می کنیم. حالا به کمک قیف، سس را درون شیشه می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم.

مرحله ششم

در نهایت شیشه حاوی سس را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت سس درون یخچال استراحت کند تا جا بیفتد. می توانید این سس را به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.