طرز تهیه سس سزار

طرز تهیه سس سالاد سزار با ماست طرز تهیه سس سزار بدون مایونز طرز تهیه سس سزار رژیمی طرز تهیه سس سزار کتویی طرز تهیه سس سالاد سزار ایتالیایی طرز تهیه سس سالاد سزار بدون خردل فیلم تهیه سس سالاد سزار خوشمزه ترین سس سالاد سزار

سس سزار یکی از معروف ترین سس های سالاد است که معمولا برای سالاد سزار درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس سزار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس سزار
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ تا ۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سس خردل۱ قاشق  مرباخوری
سرکه سفید یا آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سس ورچستر۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون½ پیمانه
پنیر پارمسان۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس سزار

مرحله اول

برای تهیه سس سزار خوشمزه ابتدای کار از ۲ تا ۳ ساعت قبل تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تخم مرغ با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه تخم مرغ به دمای محیط رسیده را به مدت ۱ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت را ملایم می کنیم و سریعا پس از گذشت ۱ دقیقه تخم مرغ را از آب جوش خارج می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که تخم مرغ بیش از زمان تعیین شده درون آب جوش بماند عسلی می شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تخم مرغ با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، سس خردل و سس ورچستر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه سرکه یا آب لیمو ترش تازه به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که مواد ترکیب و یکدست شدند، روغن زیتون را به تدریج به سس اضافه می کنیم، سپس به آرامی با دو کند همزن برقی به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شده و روغن به خورد سس برود.

مرحله هفتم

در نهایت پنیر پارمسان را به سس سزار اضافه می کنیم، سپس کمی مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم سس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند، سپس به همراه سالاد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.