طرز تهیه سس هزار جزیره

طرز تهیه سس هزار جزیره طرز تهیه سس هزار جزیره با ماست سس هزار جزیره بیژن سس هزار جزیره برای چه غذاهایی استفاده میشود طرز تهیه سس هزار جزیره دلپذیر طرز تهیه سس هزار جزیره رژیمی فرق سس هزار جزیره با فرانسوی ترکیبات سس هزار جزیره دلپذیر

سس هزار جزیره یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که در کنار انواع غذاها و سالادها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس هزار جزیره در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس هزار جزیره
خیارشور کوچک۲ عدد
سیر½ حبه
پیاز کوچک۱ عدد
ماست چکیده یا خامه ترش۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز½ لیوان
سرکه۲ قاشق غذاخوری
پودر جعفری یا آویشن و پاپریکا۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر، نمک و ادویه کاری½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس هزار جزیره

مرحله اول

برای تهیه سس هزار جزیره خانگی ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید. در ادامه خیارشور را درون کاسه به صورت ریز رنده می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم و درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم و درون کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد با هم خوب مخلوط می کنیم، سپس ماست چکیده یا خامه ترش را به مخلوط خیارشور اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سس کچاپ، سس خردل و سس مایونز را به مخلوط خیارشور اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه سرکه سفید را به سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر جعفری یا آویشن، پاپریکا، پودر سیر، نمک و ادویه کاری را به سس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه برای بهتر مخلوط شدن مواد، سس را به مدت ۳ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون ظرف را با دستمال مرطوب خشک می کنیم. در ادامه سس را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان وقتی مزه ها کاملا با هم ترکیب شدند، سس هزار جزیره را از یخچال خارج می کنیم. به دلیل اینکه این سس دارای مواد نگهدارنده نیست بهتر است آنرا طی چند روز مصرف کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.