طرز تهیه سس تارتار

طرز تهیه سس تارتار با پیازچه طرز تهیه سس تارتار میگو سس خیارشور طرز تهیه طرز تهیه سس خیارشور شیرازی طرز تهیه سس تارتار برای قارچ سوخاری طرز تهیه سس تارتار همبرگر طرز تهیه سس تارتار رژیمی طرز تهیه سس تارتار با شوید

سس تارتار یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار رستورانی است که معمولا با غذاهای سوخاری سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس تارتار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس تارتار
سس مایونز۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
خیارشور۵ تا ۶ عدد
سیر۱ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه سس تارتار

مرحله اول

برای تهیه سس تارتار خانگی ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله دوم

حالا خیارشور را می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سس مایونز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت سس از هم باز شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه سیر را به همراه جعفری و پیاز به سس مایونز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خیارشور رنده شده را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل و پودر سیر به مخلوط سس مایونز اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس تارتار را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم سس تارتار به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شده، سپس جا بیوفتد. در آخر سس تارتار را به همراه غذاهایی مثل پیاز سوخاری، مرغ سوخاری و جوجه چینی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.