طرز تهیه چوب شور

طرز تهیه چوب شور با اب طرز تهیه چوب شور ساده طرز تهیه چوب شور در کارخانه طرز تهیه چوب شور خانگی بدون فر طرز تهیه چوب شور خانگی بدون شیر طرز تهیه چوب شور با ماست فیلم طرز تهیه چوب شور چوب شور چیست

چوب شور از خوراکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چوب شور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چوب شور
کره۱۲۵ گرم
آرد۲ و نیم لیوان
ماست‌۱ قاشق غذاخوری
آب‌½ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه چوب شور

مرحله اول

برای تهیه چوب شور ساده و خانگی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شده و نرم شود.

مرحله دوم

حالا خمیر مایه را به همراه شکر به آب ولرم اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک را به همراه، کره، ماست و مخلوط خمیر مایه به آرد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را به چانه های ۱۷ گرمی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی چانه ها را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم چونه ها به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان چانه ها رول می کنیم تا شکل چوب شوند، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر ها را درون سینی فر می چینیم، سپس سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. در ادامه برس را به سفیده تخم مرغ آغشته می کنیم و روی خمیر ها می مالیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرارمی دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه بسته به سلیقه روی خمیر ها را با مقداری شوید خشک، کنجد، سیاه دانه یا تخم خرفه تزئین می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم چوب شور ها به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا طلایی شوند. پس از گذشت این زمان چوب شور ها را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.