طرز تهیه شیرینی سابله

طرز تهیه شیرینی سابله پسته شیرینی سابله کرمان طرز تهیه شیرینی سابله نارگیلی طرز تهیه شیرینی سابله گل محمدی فیلم طرز تهیه شیرینی سابله شیرینی سابله بادام طرز تهیه سابله خرفه

شیرینی سابله یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور فرانسه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سابله در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سابله
کره نرم۱۰۰ گرم
پودر شکر۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
نشاسته ذرت۳۰ گرم
آرد شیرینی پزی۱۷۰ گرم
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی سابله

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سابله ساده ابتدای کار کره نرم را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس پودر شکر را درون الک می ریزیم. در ادامه پودر شکر را روی کره الک می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه وانیل و نمک به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته ذرت را روی مخلوط کره الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد قنادی را به همرا بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را یک باره به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد را با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری لطیف درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه باز می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس به کمک وردنه به ضخامت ۴ میلی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر مخصوص شیرینی سابله قالب می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا شیرینی های قالب زده را درون سینی فر می چینیم، سپس فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و پس از آن اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی سابله به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند آن ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و با پودر پسته و خلال بادام تزئین می کنیم. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.