طرز تهیه شیرینی نگرو

طرز تهیه شیرینی نگرو , دستور پخت شیرینی نگرو

شیرینی نگرو یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نگرو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نگرو
شیر۳ قاشق غذاخوری
شکر۲ و نیم قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ½ سفیده تخم مرغ
پودرکاکائو۱ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
روغن جامد۱ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۱ و نیم بسته
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
شکلات و پودر پستهبرای تزئین

طرز تهیه شیرینی نگرو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نگرو خانگی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه روغن جامد روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند. در ادامه بیسکویت های پتی بور را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند.

مرحله سوم

در این مرحله بیسکویت خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط کره و روغن ذوب شده را به آن اضافه می کنیم، سپس با کمک لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد نخودچی را به همراه پودر کاکائو درون الک می ریزیم، سپس درون کاسه حاوی بیسکویت خرد شده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس به مخلوط مواد خشک اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم تا مواد جمع شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید خمیر بیسکویت را با نوک انگشت ورز بدهید تا مواد به روغن نیوفتد. در صورتی که خمیر خشک بود به آن مقداری شیر اضافه کنید و مجددا با نوک انگشت ورز دهید تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس آن را با دست پهن می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر را با کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر روی سطح کار باز می کنیم، سپس کیسه فریزر را از آن جدا می کنیم. در ادامه خمیر شیرینی را با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله نهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درون یک قابلمه مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را درون آن قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را روی قابلمه قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر شیرینی ها را با شکلات ذوب شده و پودر پسته تزئین می کنیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.