طرز تهیه شیرینی اکلر

طرز تهیه شیرینی اکلر فرانسوی طرز تهیه شیرینی فرانسوی شکلاتی شیرینی اکلر اینستاگرام فیلم آموزش شیرینی اکلر کرم اکلر

شیرینی اکلر یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فرانسوی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اکلر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی اکلر
آرد۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
کره۱۲۵ گرم
نمک۱ پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
مواد لازم برای کرم
شیر۲ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۵ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ و نیم قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
کرم شانتی۱ بسته

طرز تهیه شیرینی اکلر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اکلر فرانسوی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا آب را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نمک را به همراه وانیل به مخلوط آب و کره اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و درون قابلمه حاوی آب و کره الک می کنیم، سپس به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود. در ادامه خمیر را روی حرارت به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از سرد شدن خمیر، تخم مرغ ها را دانه دانه به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا خمیری نرم و چسبنده حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده می ریزیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم درون فر بمانند تا پخته و طلایی شوند. در ادامه زمانی که پایه شیرینی کاملا پخته شد درب فر را حدود ۳۰ دقیقه باز نمی کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم پایه شیرینی درون فر کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را زا فر خارج می کنیم، سپس پایه های شیرینی را از وسط به ۲ نیمه مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کرم شیرینی را آماده می کنیم برای این منظور ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در این مرحله شکر را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر درون آن حل شود. در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت درون الک می ریزیم و روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله دهم

حالا مخلوط شیر را هم می زنیم تا مواد ترکیب شده، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت برسد. در ادامه زمانی که کرم کاملا غلیظ شد پودر کرم شانتی را اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله کرم را به مدت ۵ دقیقه دیگر روی حرارت هم می زنیم، سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کرم شیرینی را درون قیف می ریزیم و روی یک لایه از پایه شیرینی ها پایپ می کنیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت یک پایه شیرینی روی کرم قرار می دهیم و روی آن را به دلخواه با سس شکلات یا شکلات آب شده تزئین می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.