طرز تهیه ترشی لبو و هویج

طرز تهیه ترشی لبو و هویج , دستور پخت ترشی لبو و هویج

ترشی لبو و هویج از ترشی های سنتی و خوشمزه کشورمان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لبو و هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لبو و هویج
لبو۳ عدد
هویج۲ عدد
سرکه و نمکبه مقدار کافی
شکر (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لبو و هویج

مرحله اول

برای تهیه ترشی لبو و هویج به روش مجلسی ابتدای کار لبو ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه لبو ها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله به اندازه ای که روی لبوها را بگیرد سرکه اضافه می کنیم. اضافه کردن شکر اختیاری است، در صورت تمایل مقداری شکر به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سرکه جوش بیاید.

مرحله سوم

حالا هویج ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. پس از گذشت ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و بلافاصله هویج را به لبو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به آرامی هم می زنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه به مقدار کافی نمک به ترشی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه یک شیشه با درب محکم انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درون ظرف شیشه ای را با یک دستمال خشک به طور کامل تمیز می کنیم و ترشی لبو و هویج را درون شیشه می ریزیم. در ادامه سرکه باقی مانده در قابلمه را روی مواد ترشی اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت درب شیشه را محکم می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ هفته در دمای محیط بماند تا ترشی جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان ترشی را درون یخچال نگهداری می کنیم و به همراه انواع غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.