طرز تهیه ترشی لبو و انار

طرز تهیه ترشی لبو قرمز فیلم طرز تهیه ترشی لبو و انار طرز تهیه ترشی لبو و انار نی نی سایت ترشی لبو و انار و کلم قرمز طرز تهیه ترشی لبو و انار و سیب فیلم طرز تهیه ترشی لبو قرمز

ترشی لبو و انار یکی از انواع ترشی های خوشرنگ فصل پاییز است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لبو و انار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لبو و انار
لبو۱ کیلو
انار شیرین۲ عدد
آب لبو۲ پیمانه
سرکه قرمز۱ پیمانه
شکر یا عسل۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لبو و انار

مرحله اول

برای تهیه ترشی لبو و انار مجلسی ابتدای کار لبو ها را تمیز می شوییم، سپس با پوست درون یک قابلمه قرار می دهیم. در ادامه مقداری آب تا جایی که روی لبو ها را بگیرد به قابلمه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا لبو ها بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت لبو ها را از قابلمه خارج می کنیم و بلافاصله درون آب و یخ میریزیم تا پوست آن راحت جدا شود. در ادامه آب لبوی موجود درون قابلمه را درون یک ظرف جداگانه می ریزیم، سپس سرکه قرمز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به مخلوط سرکه و آب لبو اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. در ادامه پوست لبو را جدا می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه انار را از وسط برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و با پشت قاشق روی انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه یک ظرف شیشه ای مناسب و درب دار انتخاب می کنیم، سپس با دستمال درون شیشه را به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا از دانه های انار درون ظرف شیشه ای می ریزیم، سپس تکه های لبو را اضافه می کنیم. در ادامه به همین ترتیب لبو و دانه های انار را می ریزیم تا ظرف شیشه ای پر شود. در ادامه درون ظرف از مخلوط سرکه و آب لبو میریزیم تا روی مواد را بگیرد.

مرحله ششم

در نهایت درب ظرف شیشه ای را محکم می بندیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بماند تا برسد. در پایان ترشی لبو خوشمزه را درون کاسه بریزید و به همراه غذاهای سنتی مثل آبگوشت میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.