طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پفکی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی در مایکروفر طرز تهیه شیرینی پفکی ساده طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۱ پیمانه
مغز گردو۱ پیمانه
آرد۲ قاشق مرباخوری
وانیلبه مقدار کافی
پودر هلبه مقدار کافی
پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پفکی گردویی ساده ابتدای کار زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی زرده تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا وانیل و پودر هل را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کش دار و روشن شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد شیرینی الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه شیرینی را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا بافت مایه آن یکدست شود. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به مایه شیرینی اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از مایه شیرینی با قاشق بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمام مایه شیرینی را به اندازه های کمی بزرگ تر از فندق روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در آخر شیرینی های پفکی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.