طرز تهیه شیرینی دادلی

طرز تهیه شیرینی دادلی علت ترک خوردن شیرینی دادلی عکس شیرینی دادلی طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر

شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی های سنتی بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شوند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دادلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دادلی
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۸۰ گرم
پودر قند۹۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق مربا خوری
آرد نخودچی۶۰ کرم
آرد قنادی۲۶۰ گرم
شکلات تخته ایبه مقدار کافی
بریلوبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی دادلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دادلی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن جامد و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد حجیم و سفید شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد نخودچی را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد نخودچی را ۳ مرتبه الک می ریزیم، سپس یک باره درون مخلوط کره اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک می ریزیم، سپس آرد کم کم به مخلوط کره اضافه می کنیم و زمانی که خمیری لطیف و منسجم حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مقداری از خمیر شیرینی را بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس آنرا با کف دست تخت می کنیم و یک حفره  وسط آن ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که نصف خمیرها باید ساده باشند و نصف دیگر آنها دارای سوراخ باشند. حالا شیرینی ها را با فاصله درون سینی فر می چینیم و درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم. در ادامه شکلات را به فرم دلخواه روی شیرینی ها پایپ می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بریلو را با مقداری آب سرد رقیق می کنیم، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم. توجه داشته باشید بریلو خیلی رقیق نشود. در ادامه یک شیرینی ساده و یک شیرینی سوراخ دار را روی هم قرار داده و درون حفره های شیرینی را با بریلو پر می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.