طرز تهیه موجور سیب زمینی

طرز تهیه موجور سیب زمینی , دستور پخت موجور سیب زمینی

موجور سیب زمینی که از غذاهای کشور ترکیه است شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موجور سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ تا ۴ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
شوید و جعفری۱ دسته
رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲ فنجان
نعنا خشک۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه و پولبیبر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه موجور سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه موجور سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه هویج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پوست هویج را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم و به سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب اضافی پیاز را جدا می کنیم و به همراه تخم مرغ ها، رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی و آرد را به سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه جعفری و شوید را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و شوید را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شده، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم. در ادامه سبزی ها به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و نعنا خشک به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بکینگ پودر را به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود، سپس مقداری از مواد موجور با قاشق بر می داریم و درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در نهایت موجورهای سیب زمینی را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه ماست چکیده و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.