طرز تهیه نان لقمه ای

طرز تهیه نان لقمه ای در فر طرز تهیه نان لقمه ای بدون فر طرز تهیه نان لقمه ای نرم و پفی

نان لقمه ای یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان لقمه ای
تخم مرغ۱ عدد
ماست½ پیمانه
آرد۱ و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه نان لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه نان لقمه ای ساده ابتدای کار تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه ماست را به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم، سپس مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که خمیری نرم و لطیف بدست آمد، ورز دادن را متوقف می کنیم. توجه داشته باشد مقدار اضافه کردن آرد، بسته به جنس متفاوت آرد دارد در صورتی که خمیر چسبناک بود به خمیر مجددا آرد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه باز می کنیم و خمیر را با لیوان یا کاتر قالب می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که نان درون آن ها شناور بمانند روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس خمیر های قالب زده را درون روغن داغ قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی و خوشرنگ شوند. در ادامه نان ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی نان ها کشیده شود، سپس بسته به نوع سلیقه درون نان ها را با نوتلا، کرم پیراشکی، سس شکلات یا شکلات صبحانه پر می کنیم و به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.