طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا

طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا طرز تهیه سس تیکا چیکن تیکا ماسالا چیست طرز تهیه چیکن هندی چیکن تیکا کباب هندی سس تیکا چیست

چیکن تیکا ماسالا یکی از غذاهای معروف کشور هند است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۱ کیلو گرم
ماست کم چرب۲ پیمانه
گرام ماسالا۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز۳ قاشق چایخوری
پودر دارچین۳ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۲ قاشق چایخوری
زنجبیل تازه۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
پوره گوجه‌ فرنگی۴ عدد
سیر۵ حبه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا

مرحله اول

برای تهیه چیکن تیکا ماسالا ساده ابتدای کار ماست را به همراه زنجبیل تازه له شده، گرام ماسالا، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر دارچین، زیره سبز و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله فیله مرغ را به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم، سپس درون کاسه حاوی مواد مرینیت اضافه می کنیم و هم می زنیم تا فیله مرغ به سس آغشته شود. در ادامه روی کاسه حاوی فیله مرغ را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم فیله مرغ مرینیت شده به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند تا مزه ها به خورد فیله مرغ بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان فیله مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه گریل را با مقداری روغن چرب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. در ادامه فیله های مرغ مزه دار شده را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی پوره شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پوره گوجه را به همراه مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم و بعد به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل تازه له شده، گرام ماسالا، پودر دارچین و زیره سبز به سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سس را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه جوش بزند تا غلیظ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان فیله مرغ گریل شده را به سس اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در  نهایت اجازه می دهیم فیله مرغ به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سس جوش بزند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان چیکن تیکا ماسالا را با برگ گشنیز خرد شده تزئین می کنیم، سپس با پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.