طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

طرز تهیه ترشی گوجه تنها طرز تهیه ترشی لیته با گوجه فرنگی طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی ارومیه ترشی گوجه فرنگی فوری ترشی گوجه فرنگی قرمز طرز تهیه ترشی بندری با رب گوجه فرنگی

ترشی گوجه فرنگی یکی از انواع ترشی های ساده خوشمزه شهر مشهد است که با نام بسیار متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه
گل کلم۱ کیلوگرم
کلم برگ½ کلم کوچک
هویج۵۰۰ گرم
ساقه کرفس۳۰۰ گرم
برگ کرفس۱۰۰ گرم
سیر۱۰ حبه
سرکهحدود ۵ لیوان
فلفل تند۳ عدد
پوره گوجه فرنگی۴ کیلوگرم
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
ترخون خشک۱ قاشق چایخوری
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
ریحان خشک۱ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا گل کلم را به خوبی می شوییم و به صورت گل های ریز خرد می کنیم و درون یک لگن بزرگ می ریزیم. در ادامه هویج را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی خرد کرده و به لگن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ساقه کرفس را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به لگن اضافه می کنیم. در ادامه کلم برگ را از هم باز کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و به مواد درون لگن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر را به همراه فلفل قرمز و برگ کرفس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و آنها را نیز به لگن اضافه می کنیم. در ادامه مواد درون لگن را با آب سرد به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را از آبکش خارج کرده و روی دستمال نخی می چینیم تا رطوبت شان به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه مواد ترشی خشک شدند، پوره گوجه فرنگی بدون پوست و هسته را درون یک قابلمه بزرگ می ریزیم.

مرحله پنجم

قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم سه چهارم از حجم پوره گوجه فرنگی تبخیر شود. پس از اینکه پوره گوجه فرنگی غلیظ شد ادویه ها و سبزیجات خشک را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سرکه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد مجددا به جوش بیفتند، سپس مواد ترشی را که قبلا خرد کرده بودیم، به قابلمه اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه زمان می دهیم تا مواد درون پوره گوجه و سرکه بجوشند.

مرحله هفتم

پس از گذشت یک دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم ترشی کاملا خنک شود. در ادامه ترشی را درون ظروف شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس یک لایه پلاستیک روی درب ظرف قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا درب ظرف را محکم می بندیم و به صورت بر عکس درون یخچال قرار می دهیم تا ترشی آماده شود. پس از گذشت ۱۲ تا ۱۵ روز می توانیم درب ظرف را باز کنیم و از ترشی گوجه فرنگی در کنار غذاهای خود استفاده کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.