طرز تهیه کیک بادام

طرز تهیه کیک بادام بلژیکی کیک بادام و گردو کیک بادام فرانسوی کیک بدون آرد با پودر بادام طرز تهیه کیک بادام زمینی بدون فر کیک بادام زمینی کیک ماست و بادام

کیک بادام یکی از انواع کیک های سالم و خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بادام در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک بادام
آرد۲ و نیم لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر بادام½ لیوان
تخم مرغ بزرگ۴ عدد

طرز تهیه کیک بادام

مرحله اول

برای تهیه کیک بادام خوشمزه ابتدا پوست بادام را جدا می کنیم، سپس درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در ادامه دو کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و پف دار شود، سپس سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود. در ادامه به زرده تخم مرغ شکر و وانیل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد و بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم، سپس شیر را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پودر بادام را به مایه کیک اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری بادام زمینی یا خلال بادام روی مایه کیک به عنوان تزئین می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم وقتی پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج کنید و می توانید با مقداری پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.