طرز تهیه کیک ذرت

کیک اسفنجی با آرد ذرت کیک شکلاتی با آرد ذرت کیک با آرد ذرت و ارد گندم طرز تهیه کیک با ارد ذرت بدون فر کیک با ارد ذرت و ماست کیک با آرد ذرت نی نی سایت کیک ذرت طلایی

کیک ذرت یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ذرت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ لیوان
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
آرد ذرت۱ لیوان
آرد گندم۱ لیوان
بگینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیلنوک قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک ذرت

مرحله اول

برای تهیه کیک ذرت خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا ترکیب تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مواد مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد، بکینگ پودر و آرد ذرت را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک ذرت را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مناسب میان تهی انتخاب می کنیم و کف آن را با مقداری کره چرب می کنیم، سپس مقداری آرد کف قالب می پاشیم و قالب را بر می گردانیم تا اضافی آرد از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. در ادامه به صورت دلخواه می توانیم چند برش پنیر موزارلا یا پنیر خامه ای روی کیک بمالیم و مجددا درون فر قرار دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که پنیر ذوب شد و روی آن طلایی و خوشرنگ شد، قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.