طرز تهیه کرپ پنیری

طرز تهیه کرپ پنیری , دستور پخت کرپ پنیری

کرپ پنیری یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ لیوان
آرد۱ لیوان
جعفری۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم مواد میانی
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کرپ پنیری

مرحله اول

برای تهیه کرپ پنیری خوشمزه ابتدای کار سبزی جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یک دست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه جعفری و نمک را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد یکدست شوkد.

مرحله چهارم

حالا نمک و فلفل سیاه مایه کرپ پنیری را اندازه می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه یک ملاقه از مایه کرپ درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را تکان می دهیم تا کرپ درون تابه کاملا پخش شود. در ادامه زمانی که مایه کرپ کمی خودش را گرفت بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر هم بپزد تا خودش را بگیرد و نیازینیست کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا به همین ترتیب کرپ ها را درست می کنیم تا مایه کرپ تمام شود. توجه داشته باشید رنگ کرپ ها نباید تغییر کند. در ادامه مواد میانی را آماده می کنیم، برا این منظور ابتدا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله تکه های گوشت را درون چرخ گوشت قرار می دهیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد و بپزد، سپس بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه یک لایه کرپ روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری از مواد میانی و پنیر پیتزا وسط کرپ می ریزیم، سپس کرپ را به فرم دلخواه جمع می کنیم تا مواد از لا به لای کرپ بیرون نریزد. در ادامه به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم تا لایه های کرپ تمام شود.

مرحله دوازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و کرپ ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم تا رنگ آن ها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله سیزدهم

در نهایت کرپ ها را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی کرپ ها کشیده شود. در آخر کرپ ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.